PalvelutVPFuturen tavoitteena on edistää asiakasyritystensä tuottavuutta henkilöstön kehittämisen eri keinoin.
|
AsiakaskohtaamisissaMyynti- ja asiakaspalvelutaitojen parantamisessa
Asiakkuuksien hallinnan kehittämisessä Asiakastyytyväisyyden lisäämisessä ja asiakaskokemuksen parantamisessa Odotukset hyvän myyjän persoonallisuudelta ja ominaisuuksilta vaihtelevat paljonkin toimialan tarpeiden mukaan, silti tietyt perusasiat yleensä toteutuvat jokaisen hyvän myyjän kohdalla.
Halu tehdä ja asenne ovat myyntityössä (kuten kaikissa muissakin tehtävissä) erittäin tärkeitä, taitoja voi opetella, jos asenne on hyvä. Millainen suhtautuminen myyntihenkilöllä on itseensä, työhönsä ja välillä tapahtuviin takaiskuihin? Miten myyntihenkilö hallitsee tehokkaasti tehtäviään ja ajankäyttöään? Miten tavoitteellista myyntityö on?
Myyntihenkilö kohtaa työssään erilaisia ihmisiä, joten hyvät vuorovaikutustaidot helpottavat kaikkien kanssa toimeen tulemista ja verkostoitumista. Millaiset vuorovaikutustaidot myyntihenkilöllä on ja miten hyvin hän osaa lukea tilanteita? Miten aktiivisesti myyntihenkilö pyrkii auttamaan asiakastaan ratkaisemaan haasteitaan ja varsinkin sellaisia, joita asiakas ei itse välttämättä vielä edes ole tiedostanut?
Voisiko näissä asioissa on parannettavaa teidän organisaatiossanne?
|
Esihenkilötyössä ja johtamisessaEsihenkilötaitojen ja johtamisen kehittämisessä
Muutosjohtamisen onnistumisessa Johtoryhmätyöskentelyn tehostamisessa Johtamisen vaikuttavuuden tärkeyttä ja merkitystä henkilöstön työhyvinvointiin ei varmasti kukaan kiellä. Millainen johtamistyyli sitten on toimiva, jotta henkilöstön tuottavuus olisi tavoitteiden mukaista.
Hyvä esihenkilö osaa mukauttaa ja muuttaa johtamistaan erilaisten persoonien mukaisesti. Esihenkilön täytyy olla myös luotettava ja hänen täytyy luottaa henkilöstöönsä. Miten esihenkilö osaa innostaa alaisiaan työskentelemään parhaansa mukaan? Miten esihenkilö antaa vastuuta ja valtaa henkilöstöllensä tehtävien suorittamisessa? Miten hyvin esihenkilö on läsnä ja kuuntelee alaisiaan?
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen lienee jatkuvassa muutoksessa yksi esihenkilötyön tärkeimpiä asioita. Esihenkilön täytyy käydä säännöllisiä kehitys- ja palautekeskusteluja henkilöstönsä kanssa, jotta kaikki pysyvät tietoisina siitä, missä mennään. Miten hyvin esihenkilö osaa huomioida henkilöt erilaisine tarpeineen, taustoineen ja käyttäytymistarpeineen? Miten esihenkilö reflektoi omaa toimintaansa ja käyttäytymistänsä sekä sen vaikutusta työyhteisöön? Miten jämäkkää ja johdonmukaista esihenkilön työskentely on?
Milloin teillä on viimeksi arvioitu esihenkilöiden tunnetaitoja?
|
TyöyhteisössäTyöyhteisötaitojen parantamisessa
Organisaatiossa tarvittavan osaamisen selvittämisessä Henkilöarviointien toteuttamisessa sekä rekrytoinneissa, että urasuunnittelussa Työhyvinvointi muodostunee monesta erilaisesta pienestä asiasta, joihin kaikkiin ei edes työyhteisössä voida puuttua. Työyhteisön hyvinvointi on pitkälti tunnetila, johon toimivilla työyhteisötaidoilla voidaan vaikuttaa. Millainen luottamus teidän työyhteisössänne on puolin ja toisin?
Miten erilaiset persoonat, erilaisine osaamisineen huomioidaan teidän työyhteisössänne? Miten avointa ja eteenpäin vievää työyhteisönne vuorovaikutus on? Miten teillä kiitetään niitä, joille kiitos oikeasti kuuluu? Millaisia suunnitelmia teidän henkilöstöllänne on osaamisen kehittämisen suhteen?
|
Autamme asiakastamme onnistumaan
VPFuture auttaa asiakkaitaan toimintansa kehittämisessä
parantamalla yksilöllisiä onnistumisia...
VPFuture auttaa asiakkaitaan toimintansa kehittämisessä
parantamalla yksilöllisiä onnistumisia...